Sjuk & förbannad.

Hej!
Idag åkte jag till skolan en timma tidigare för att plugga på återläsningen.
Men det orkade jag verkligen inte med när jag väl kom dit, min mage nästan sprack för så ont hade jag!
Halsen & illamående. Rop efter hjälp verkligen. 
Självklart sa min lärare att jag kunde få lägga mig och sova på soffan!
Efter ett tags sovande tog jag bussen hem.
Så nu är jag hemma i min säng, härligt att vara inomhus. 
För ni vet.. det snöar. Jag hatar snö..

Ni undrar säkert varför jag är förbannad.
Jo för det ska jag berätta nu.

Denna text skriver jag till min vän, hon har gått igenom exakt detta jag skriver, inte fan ska hon göra det. Hon ska förtjäna det bästa. ! ( Jag kommer inte nämna några namn ! )

När man mått som sämst i flera veckor/månader, och allt verkligen är rent ut sagt förjävligt.
Vet man inte hur man ska behärska sig. 
Det går hundradelar,sekunder,minuter,timmar,dagar & tillslut en evighet.
Du känner att du inte längre är ledsen, utan går vidare i livet.
Börjar få kontakt med en helt underbar kille som vill dig ditt bästa och säger massa fina ord om just dig.
Kallar dig för '' Älsklingen'' m.m 
Ni umgås i flera dagar, fingrarna glöder när du skriver sms, tankarna svävar runt bland lyckan på något nytt och intressant. Känner att du kanske inte är redo för att ge dig in i ett förhållande. Men att umgås och se på saken är en strålande bra idé. Efter 3 veckor, blev du sjuk och fick ligga hemma i sängen i flera dagar, äta medicin och må rent utsagt igen förjävligt. Då hände det. Det värsta som kan hända en i denna situationen. Du har ingen aning om hur livet är för alla andra i skolan eller på deras fritid. Inte heller vad dom gör.
Dom rätta orden för vad som hände är svin&svek.
Frågan som jag gärna vill ställa till svinen är, hur fan tänkte ni? Sviker ni eran ''tjej'' och ''bästavän'' som ligger hemma allvarligt sjuk, som verkligen saknar just dig som BLEV kallad '' min kille''
för att få ha några goa minuter för er själva under täcket ?
Ni tänker verkligen inte innan ni ger in på något mer en en gång.
Min vän är helt förstörd över det ni gjort. Jag är en person som hatar svin, och just det ordet som jag vill skrika rakt ut till er är svin. 

Min vän kontaktar ALLTID mig så fort det är någonting som har hänt, varje sak hon berättar i dessa tillfällen är antingen glada nyheter eller dåliga.
Just denna nyheten hon skrev till mig för ca 30 min sen, var det värsta jag hört på länge.

Ni två minut goare ska ta och låta henne vara i fred nu. 
Ni har redan gjort för mycket, förstört en liten blick av livet för henne.
Det hon funderar över nu är, kommer jag någonsin få tur igen?
som hon hade det för 3 årsedan då hon träffade sitt livs första kärlek, då allt var perfekt?
Och så kom du och gav henne nya möjligheter/förhoppningar.
Allt kändes bra. Tills du den dagen ringde och sa att du ville avbryta kontakten, då hon va helt väck. Tårarna rann på hennes kind varje minut. Runt den dagen då hon blev frisk igen. Ger du dig på hennes bästavän och gosar till det. Vad är det för stil egentligen? 
Inte nog om hennes bästavän, som hon ser varje dag nu konstant i klassrummet. Hur kunde du göra så mot henne? 
Ni vet båda väl om vilken otroligt bra människa ni har svikit. 
Om en månad fyller hon 18 hela år. 
Den dagen ska hon minnas och leva lyckligt !
Så va inte i vägen för henne.

Vännen min, på din dag kommer allt vara perfekt, oroa dig inte. Jag ska se till att du får dig ett stort leénde på läpparna! och även i sinnet. 

Att svika dig är det sista jag skulle göra.

Här fick ni uppfattningen till varför jag är förbannad. Man gör ju bara inte så?
Usch. 
SVIN.

Tjarrå/
Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0