Jag kan inte- jag vill med- jag kan -jag har

Sitter på golvet i mitt rum. Hela mitt huvud är fyllt av olika tankar. 
Musiken som spelas får tankarna att bli större och större.
Minst en gång i veckan får jag sådana här dagar.
Då jag kryper in i min egna bubbla och är där inne tills nattens visa sjunger in mig till sömnen.
Anledningen till varför, vill jag inte nämna. 
För alla er som själva känner för att bosätta sig i en bubbla i några timmar. Gör det, det får er att tänka
på vad du skall göra, hur det kunde bli så. m.m 
Att få vara själv ett tag. Tror jag är en bra medicin för oss alla. Det är inte alltid man behöver sällskap ( som jag ser
över det ) Vissa kanske trivs bäst med att alltid få ha någon bredvid sin sida. 
Att få kalla sitt egna rum för ''bubbla'' i som sagt några timmar, med lugn musik,tända ljus och anteckningsblock
i handen, ger mig en lugnare själ.
Med mer och mer problem, gör mig bortkopplad. Jag tappar kontrollen över hur jag kontrollerar mig och dem i min
omgivning. Därför stängs min dörr i 8 timmar. Som den gjorde idag.
Är man sur,ledsen,deprimerad eller bara allmänt trött.
Kan det påverka andras beteénde. För att hindra det. Följ min medicin och skriv ner exakt allt det du vill
ha sagt till den/dem, som har fått dig på just det humöret. Gör det!

Allt handlar inte om att vara på den mörka sidan av ditt humör,utan det kan utspela sig i glatt med.
glada tankar kan du också hålla inom din egna bubbla för att behålla den känslan länge nog.
Att vara glad är det vi alla strävar efter, inte sant?
Att få ha ett perfekt liv, få finna kärleken som är det vackraste en person kan leva med, ha alla dessa populära saker för att veta om man passar in eller inte. Men helt ärligt vem fan bryr sig om hur en person har för populära
saker? Den har exakt lika mycket värdefullt blod som oss alla andra. Även lika mycket kärlek till en person.
Ett perfekt liv, är inte en beskrivning av hur du tolkar personer. Det är den vägen du valt att spika ner spiken i trät. Döm aldrig en person som du inte tagit tag i och pratat med. För vi alla är lika mycket värda här i världen.
Kärleken,livet,glatt/surt/ledsamt humör,strålande sol, skyfall m.m Ger oss dag för dag. Ingen vet hur nästa dag kommer se ut. 



Denna texten ville jag dela med mig av för att ni alla skall göra det bästa av situationen i alla lägen. Även acceptera allt som inte är just som i din värld. 

Texten är inte basserad på någon speciell person över huvudtaget. Utan bara allmänheten.

Vi alla är olika.



Tjarrå/
Linnea

Lev ditt egna liv, inte någon annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0